Thursday, 28 September 2017

Kopi, Hujan dan Berbicara Masa Depan

Rasanya baru kemarin musim kemarau, eh...udah hujan deres aja nih. Berarti bisa disimpulkan berapa lama kamu sendiri. #Eh. Tenang....tenang....nggak akan dibully kok. Jangan khawatir. Kenapa ya, beberapa kaum jomblo sangat sensitif. Apalagi kalau jalan ditengah orang-orang lagi gandengan, bawaannya emosi muluk. *Lah....
Ngomongin soal hujan, apalagi kalau lagi duduk sendiri dan menikmati secangkir kopi, pastinya banyak hal yang mendadak muncul. Salah satunya tentang masa depan. Membicarakan masa depan emang asyik banget. Apalagi sama calon teman hidup. How.....interesting.
Kira-kira? Siapa yang bakal kamu ajak ngobrol soal ini? Adakah seseorang yang telintas? Siapa hayo? *kepo. Nggak papa sih, Wajar kok. Nantinya kita akan dipertemukan dengan  teman hidup yang bakal kita ajak ngobrol buat ngomongin masa depan. Bagi kaum jomblo, jangan manyun gitu ah. Sekarang mungkin belum ketemu sama orang yang akan kamu ajak ngobrol. Jadi sabar aja ya. *PukPukDiriSendiri #Loh
Kopi memang menjadi teman paling pas saat hujan turun dengan lebatnya. Aromanya mampu membuat kita membayangkan hal-hal yang membahagiakan. Coba bayangkan, kamu sedang duduk manis sambil menyeruput kopi, dan diluar hujan. Dan yang kamu rasakan saat itu adalah perpaduan aroma kopi dan hujan, tak ada yang lain.
Sambil menatap keluar jendela dan memandangi rintikan hujan, ia muncul sambil melambaikan tanganya. Aku yang duduk tak sadar hanya diam. Seolah terhipnotis dengan aroma kopi yang merasuki jiwa. Hingga akhirnya kamu duduk disampingku. Sambil membawa secangkir kopi dengan aroma yang sama. How...perfect moment.
Kita mungkin tak sadar duduk di meja yang sama dan menikmati secangkir kopi dengan aroma yang seakan mendekatkan kita untuk membicarakan masa depan. How come? Dari secangkir kopi, kita bisa lebih dekat sambil membicarakan apa yang akan kita jalani di masa depan. Dan, rintikan hujan seolah mengiringi pembicaraan kita yang semakin asyik.
Bagaimana secangkir kopi bisa membuat kita lebih mudah untuk membicarakan masa depan. Semudah itulah? Yap. Bagi yang sudah mantap menjalin hubungan yang lebih serius, ini sangatlah mungkin. Berbicara tentang masa depan dengan orang terkasih sangatlah asyik. Nggak percaya? Coba aja mblo. *KemudianDitimpukParaJomblo


#CurColAlaMissAnt #TentangTemanHidup

Strange People In Your Life

Life is complicated. Some people think that there are many strange people around you. I feel that moment when someone you know is changing to be others. I don’t know the reason, why some people change so fast. Yeah....that’s life babe. You can be the one who care for others, but they never think like you do. Just be you and never be someone else.
You will find the people with a lot of mask. When you think that person is good, unfortunately you’re wrong. Because they just wearing their mask. So, be careful with the people around. They will leave you if they don’t get anything from you. Some people will not care about you until you have “anything”. I think, you must have a lot of money to makes someone love you. LOL
How can you leave person who care about you, Always be your side, Can be understood about your situation. Why? Even, some people more choose new people to be friend than “old friend”.  Actually, what are they looking for? It’s okay that someone wants to have a lot of friend. But, remember that all not your friend is really care about you. B’coz life is about choosing someone who really cares about you.
Maybe, you never think what happen in your life. You may think that people always good for you, never betray you, Always by your side. But, it’s not true. Life isn’t as simple as that babe. You will find something “unpredictable thing” that will change you to be strong person. But, don’t worry. It’s normal in someone’s life.
You may feel sick of that people, but life must go on. You just need to make your life better. Don’t hate the people who don’t care about you. Life is full of strange people. Now you know better about them, but tomorrow will different. Don’t trus anyone. You can make a friend with everyone. But DON’T TRUST ANYONE. Remember this. Not now. But, someday you will know.
Actually, I just weak person who can’t don’t care about someone’s else. I don’t want to have some problem with them. I need them. As a human, we need each others, right? But, the reality is not good. Sometimes we meet someone who very annoying. They try to bring you down. Yeah....I hate this one. This part if annoying life but......you must go a head and smile.
You never know what it’s like until you feel it. I can speak like this, no.....not speak but write this because I felt it. And it makes me stronger than before. For that experienced, its really change everything. Change the way you think of others. You will feel it until it happen to you. So...I can’t describe more about it. Just wait, and let it happen naturally. If you’re lucky, you will feel it and change you to be strongest person.


#MissAntTalkingAboutLife #Life #That’sLife


Popular Posts